Välj producent

Om din produkt/tillverkare saknas i denna lista, gäller MrPc normala villkor, dvs. normalt 12 månader från fakturadatum (inköpsdatum ska styrkas med fakturanummer/ordernummer).

Märke Produkttyp Garantitid Servicecenter

3Com

Hub/Switch, modem, nätverkskort, Sportster


3Com

08-51992035
020-795482

DHL Int Ltd

Svenska Datatransport AB
Fagerstagatan 7
16353 Spånga

Kund ringer själv. 3Com vill testa t.ex. modem via telefon. Vid fysiskt fel lämnar 3Com ett RMA-nummer. Kund skickar in produkten själv för ev. reparation eller utbyte.

3Com

Palm

Palm

08-51992029

Kund ringer själv.

A-solar

Diverse

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Måste kontrolleras i butik.

Acer

Alla B2B-produkter


Acer Support

060 – 10 25 00 (slutkund)
060 – 50 15 50 (ÅF support)

Acer hanterar all service och support direkt själva. Vänligen kontrollera statusen för din produkt via nedan länk.
(DOA-anmälan ska ske inom 7 dagar)

http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/standard-warranty

Acer

Konsumentprodukter


Acer Support

060 – 10 25 00 (slutkund)
060 – 50 15 50 (ÅF support)

Acer hanterar all service och support direkt själva. Vänligen kontrollera statusen för din produkt via nedan länk.
(DOA-anmälan ska ske inom 5 dagar)

http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/standard-warranty

ADATA

Minnen


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

DRAM Module:
all ADATA series of module bought from 2005/7/1 and are covered by a lifetime warranty.

Flash Memory Products:
Pen Disk:
The series of My Flash pen disks bought from 2005/7/1 and are covered by life time warranty. The other ADATA pen disks bought before 2005/7/1 are covered by a two-year warranty.

Flash Card:
SD/ CF/ MMC/ mini SD/ MMC Plus: these memory cards bought from 2005/7/1 and are covered by a life-time warranty.

Storage Product
Express Card: ‧ The series of Express Card are covered by a lifetime warranty.
SSD: The series of SSD are covered by a three-year warranty.
HDD: The HDD product is covered by a three-year warranty.

ADDA

Fläktar (värde under 200 kr ex moms)

2 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

60 dagars uppackningsgaranti.

Normal returrutin via mail.

ADDA

Fläktar (värde över 200 kr ex moms)

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

AEG Power Solutions

UPS

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

AKG

Hörlurar

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Altec Lansing

Högtalare, hörlurar

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Slutkundens kvitto gäller.

Normal returrutin via mail.

AMD

CPU retail

36 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

APC

Alla produkter

12 mån

Kund felanmäler via:

tel.nr: +46 (0) 771-360370
mail: http://www.apc.com/se/sv/support/contact/ask_apc.cfm

Apple

Datorer

12 mån


MacSupport AB

rma@macsupport.se
Auktoriserad Apple-verkstad

”An Apple-branded hardware product is considered DOA if it shows symptoms of a hardware failure, preventing basic operability, when you first use it after opening the box.”
(DOA-anmälan ska ske inom 10 dagar)

http://www.apple.com/se/

Apple

iPod

12 mån


Apple

iPod Support
0771-199519

Generell support/service sköts bara av Apple, de lämnar 1års garanti, men kunden kan förlänga garantin hos Apple.

Mer info om Apple support | Direktlänk felanmälan iPod

Apple

Övrigt

12 mån


MacSupport AB

rma@macsupport.se
Auktoriserad Apple-verkstad

”An Apple-branded hardware product is considered DOA if it shows symptoms of a hardware failure, preventing basic operability, when you first use it after opening the box.”
(DOA-anmälan ska ske inom 10 dagar)

http://www.apple.com/se

Arctic

CPU-kylare (varuvärde < 200 kr)

2 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

60 dagars uppackningsgaranti.

Normal returrutin via mail.

Arctic

CPU-kylare (varuvärde > 200 kr)

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Arctic

Datorkabinett

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Arlo

Alla produkter

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se


Arlo Support

0200 33 6867

Teknisk support
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

ASRock

Moderkort

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.asrock.com/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

ASRock

Nettops

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.asrock.com/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Asus

Bärbara datorer

12 mån (24 mån*)


Asus Servicecenter

08 – 587 694 07

EEE-PC: 12mån garanti
Batteri: 6mån garanti
Övriga tillbehör (portreplikatorer etc): 12mån garanti
(DOA-anmälan ska ske inom 7 dagar)

http://www.asus.se/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Asus

Grafikkort

12 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.asus.se/
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Asus

Ljudkort

12 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.asus.se/
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Asus

Moderkort

12 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.asus.se/
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Asus

Monitorer

36 mån


Asus Servicecenter

08 – 587 694 07

(DOA-anmälan ska ske inom 7 dagar)

http://www.asus.se/

Asus

Nätverksprodukter

12 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.asus.se/
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Asus

Optiska enheter

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.asus.se/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Asus

Pads / Plattor

24 mån


Asus Servicecenter

08 – 587 694 07

Asus

Projektorer

24 mån


Asus Servicecenter

08 – 587 694 07

Kund kontaktar Asus direkt för hjälp med både garanti och DOA.
(DOA-anmälan ska ske inom 7 dagar)

Asus

Pundit

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.asus.se/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Atlona

Alla produkter

36 mån


New Supply i Göteborg AB

Adolfbergsvägen 31
16866 Bromma
+46 31 70 70 101

AVID

Studio 9, Studio 10


Pinnacle Support Studio

endast Studio
08-51 99 21 43 (M-F 9-18)

  • Open hours : Monday – Friday : 9.00 AM – 6.00 PM (UK: 8.00 AM – 5.00 PM local time)
  • Studio 10 and Studio 9 Support
    • To contact Support you need your Service Access Code. This Service Access Code is printed on a label on the CD sleeve of your product or on the back of your Quick Install Guide. Important: this Service Access Code is only valid for one call.
    • Please click here to purchase new Service Access Codes
    • If you need more information about the Service Access Code, please click here

Consumer Support (UK)

AVID

Videoredigering, övriga produkter (ej Studio)

12 mån


Pinnacle Support

08-51 99 20 68

Supportens öppettider är måndag-fredag 9:00 – 18:00.
Slutkund sköter normalt garantiärenden själv, direkt med Pinnacle.

Consumer Support (UK)

Barco

ClickShare

36 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

ÅF felsöker tillsammans med CT innan produkt byts mot ny.

http://www.barco.com/en/

Barco

Lampor

3 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Lampor har 120 dagar eller 500h brinntid garanti.

http://www.barco.com/en/

Barco

Projektorer

36 mån


MC&S Medical Care & Support GmbH

Heinrich-von-Stephan-Straße 15
40764 Langenfeld Rhld
+49 21 73 . 39 98 9 – 0
info@mcus.de

ÅF kontaktar Barco servicepartner för felsökning.
Är produkten defekt får kunden en låneprojektor medan den egna lagas.

E-MAIL info@mcus.de

CLM Series + Lenses 36 mån
RLM W Series + Lenses 36 mån
Present-P Series + Lenses 36 mån
Present-M Series + Lenses 36 mån
Present-C Series + Lenses 36 mån
F series 36 mån

http://www.barco.com/en/ | PDF med garantiinformation hittar du här

be quiet!

Nätagg

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

BenQ

Bredband

60 mån


BenQ Helpdesk

Teknisk support
RMA Helpdesk
08-519 92048 (09:00-17:00)
08-519 92054 (09:00-17:00)

Felanmälan direkt till BenQ.
Ha modellbeteckning, serienummer, inköpsdatum och felbeskrivning till hands.

Mer info

BenQ

Imaging (scanner, digitalkamera)
Storage & Media (CD, DVD, CD-R, DVD+R etc.)

24 mån


BenQ Helpdesk

Teknisk support
RMA Helpdesk
08-519 92048 (09:00-17:00)
08-519 92054 (09:00-17:00)

Felanmälan och retur direkt till BenQ.
Ha modellbeteckning, serienummer, inköpsdatum och felbeskrivning tillhands.

Mer info

BenQ

LFD (Large Format Display)

36 mån


BenQ Helpdesk

Teknisk support
RMA Helpdesk
08-519 92048 (09:00-17:00)
08-519 92054 (09:00-17:00)

(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

BenQ:s informationsblad gällande service hittar du här

BenQ

Monitorer LCD/CRT

36 mån


BenQ Helpdesk

Teknisk support
RMA Helpdesk
08-519 92048 (09:00-17:00)
08-519 92054 (09:00-17:00)

Felanmälan direkt till BenQ.
Ha modellbeteckning, serienummer, inköpsdatum och felbeskrivning till hands.

Mer info

BenQ

Projektorer

36 mån


BenQ Helpdesk

Teknisk support
RMA Helpdesk
08-519 92048 (09:00-17:00)
08-519 92054 (09:00-17:00)

Felanmälan och retur direkt till BenQ.
Ha modellbeteckning, serienummer, inköpsdatum och felbeskrivning tillhands.

Lampor:
Inköpta före 1/7 2005 har 2 månaders garanti.
Inköpta efter 1/7 2005 är garantin utökad till 6 månader.
Inköpta efter 1/2 2010 har 12 månaders garanti, eller 2000 timmar, beroende på vilket som inträffar först.

Inköpsdatum ska styrkas med kopia på inköpskvitto.

Mer info

Brother

Kontors-laserskrivare, multifunktion MFC, fax

12 mån


Brother

Hulda Lindgrens gata 6B
42131 Västra Frölunda
031-734 12 95
031-734 12 00 (ÅF)

Felanmälan och retur direkt till Brother.
Gäller kontorslaser, t.ex. HL-1270N, HL-1470N, HL-1660, HL-1670, HL-2060, HL-2400C, HL-3400C. Även MFC och fax.
Kan utökas med serviceavtal på vissa modeller.

DOA (inom 14 dagar): Som ovan.
(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

Brother

Personliga laserskrivare

24 mån


Brother

Hulda Lindgrens gata 6B
42131 Västra Frölunda
031-734 12 95
031-734 12 00 (ÅF)

Felanmälan och retur direkt till Brother.
Gäller personliga laserskrivare, t.ex. HL-1030, HL-1240, HL-1250, HL-1230, HL-1440, HL-1450, HL-1650.

DOA (inom 14 dagar): Som ovan.
(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

Brother

Skrivare (inom/utom garanti)


SkrivarMästarna AB

Hantverksvägen 15
43633 ASKIM
031-685596
031-685597
webmaster@skrivarmastarna.se

Försäljning och service av skrivare från HP, Brother, OKI, Lexmark, Canon, Panasonic, Kyocera m.fl.

Även service på och tillbehör till de flesta andra på marknaden förekommande skrivare, fax, kopiatorer, skrivmaskiner och räknemaskiner.

Buffalo

Datalagring

24 mån


Buffalo

0771-404105

Kunden kontaktar Buffalos support direkt, via kontaktformulär eller telefonnummer.

Vid behov av utbyte arrangerar supporten det direkt med Irland.

Kontaktformulär support

Canon

Alla produkter


Canon Svenska AB

Support
Kontor
Göteborg
08-744 86 20
031-720 34 80

Canon sköter all garantihantering själva, även DOA.
(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

Hitta närmaste serviceverkstad!

Canton

Alla produkter

12 mån

Canton / Canseda

031-709 37 60
info@canseda.se

MrPC.se

Datorer

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Kontakt oss via mail och skicka sedan in datorn till MrPC, tydligt märkt med order-nummer. Frakt betalas av MrPC vid inskick och av MrPC vid återsändning.

CAV

Högtalare, förstärkare etc.

24 mån


Proson AB

Box 27
31121 Falkenberg
0346-80509
info@proson.se

Felanmälan direkt till Proson AB. Slutkundens kvitto gäller.

CHIEF

Fästen & Stativ

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Garanti: 10 år icke-elektroniska fästen och stativ.
På eldrivna stativ/fästen gäller 1 år

Cooler Master

Alla produkter

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Air Cooler of Retail 2 years
(Only for electrical components)
Liquid Cooler
Eisberg, Seidon series, Glacer 240L 2 years
Nepton 5 years
(Only for electrical components)
Standard Cooler (OEM) EU
Europe, Russia, Georgia and CIS countries) 2 years
Outside of EU
Outside of Europe, Russia, Georgia and CIS countries) 1 year
(Only for electrical components)
Notepal Series EU
Europe, Russia, Georgia and CIS countries) 2 years
Outside of EU
Outside of Europe, Russia, Georgia and CIS countries) 1 year
(Only for electrical components)

http://www.coolermaster.eu | https://account.coolermaster.com/WarrantyCheck.aspx

Corinex

Alla produkter

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Corsair

Diverse

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Cooling Products
Hydro Series™ (Models H50v2, H55, H60v2, H60, H70 CORE, H80, H100, H80i, H100i, H90, and H110) have a 5 year warranty
Hydro Series (Models H40, H50 and H70) have a 2 year warranty
Air Series™ products (Models A50 and A70) have a 2 year warranty

Corsair

Minnesmoduler

12 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Garantilängd varierar med produkt. Alla returer går via MrPC.

http://www.corsair.com/
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Corsair

Nätagg

12 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Garantilängd varierar med produkt. Alla returer går via MrPC.

http://www.corsair.com/
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Crape Audio

36 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Westcroft Audio AB

Störtloppsvägen 7
12946 Hägersten
08-343351
info@westcroft.se

Produkter sålda efter 2012-05-01 har 36 månaders garanti
Produkter sålda tidigare har 12 månaders garanti.

Westcroft reparerar produkter utanför garanti

* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Creative Labs

OEM/bulk-produkter

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

DOA (inom 30 dagar, retailprodukter) och OEM/bulk: Normal returrutin via MrPC via mail.

(DOA-anmälan ska ske inom 30 dagar)

Creative Labs

Retailprodukter, Soundblaster etc.

12 mån

Creative Labs

00-353-1-4380030


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Retail- (butiksförpackade) produkter skall felanmälas direkt till Creative Labs.

DOA (inom 30 dagar, retailprodukter) och OEM/bulk: Skickas till MrPC.
(DOA-anmälan ska ske inom 30 dagar)

D-Link

Alla produkter, garantiärenden


D-Link

0770-33 00 35 (vard. 8-20)

Garantitiden varierar med produkten, från 1 år till livstid. Kontrollera med D-Link.

Kund tar själv kontakt med D-Link, via telefon eller web.

Gäller även DOA!

DELL

Datorer


Dell Support Sverige

08 590 05 199 (BasicSupport)
08 590 05 516 (ProSupport)
SE_CC_channel@dell.com

Garantitider varierar med produkten, kontrollera via hemsida innan köp.

OBS! För att maila adressen till höger, måste kunden ha köpt ProSupport, annars får kunden ingen hjälp där.

http://www.dell.se | Formulär för DOA-anmälan (skickas till Dell) | Information kring DOA-hantering

DELL

Monitorer

36 mån


Dell Support Sverige

08 590 05 199 (BasicSupport)
08 590 05 516 (ProSupport)
SE_CC_channel@dell.com

OBS! För att maila adressen till höger, måste kunden ha köpt ProSupport, annars får kunden ingen hjälp där.

http://www.dell.se

DELL

Skrivare

12 mån


Dell Support Sverige

08 590 05 199 (BasicSupport)
08 590 05 516 (ProSupport)
SE_CC_channel@dell.com

OBS! För att maila adressen till höger, måste kunden ha köpt ProSupport, annars får kunden ingen hjälp där.

http://www.dell.se

Denver Electronics

Alla produkter

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

dfeldt

Högtalare

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

DMTECH

Diverse

24 mån


Assist Workshop AB

Roxviksgatan 8
58273 Linköping

DMTECH

LCD-TV

24 mån


Assist Workshop AB

Roxviksgatan 8
58273 Linköping

Draper

Projektionsytor (dukar mm)

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

EDGE Gaming Concept

Datorer

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

OBS! DOA godkänns enbart om datorn returneras komplett, i originalförpackning, med alla tillbehör och i nyskick. Vänligen notera att den svarta kartongen EJ är godkänd för att skickas med Posten.
(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

edge gaming concept

Edifier

Högtalare

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Elgato

Diverse

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Defekta produkter inom garantitiden hanteras av MrPC.

Elitegroup

Moderkort

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Elmo

Alla produkter

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se


ELMO Europe

Neanderstr. 18
40233 Düsseldorf, Tyskland
+49 211 386 470
service@elmo.de

ELO Touch Solutions

Alla produkter


Visma EssCom AB

Gårdsfogdevägen 5
16867 Bromma
+46 10 14 116 00
eloservice@visma.com

Visma EssCom AB sköter service i Sverige.

Garantiinformation

ePlus

Alla produkter

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Epson

Bläckstråle- & laserskrivare, projektorer, scanners

12 mån


EPSON

0771-400134


Infocare Workshop

Arabygatan 9
35246 Växjö
0776- 70 03 03
kc.se@infocareworkshop.com

Kunden ringer själv Epsons slutkundssupport.

Vid DOA-anspråk måste Epsons DEP-nummer anges.
(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

Epson

Laserskrivare (utom garanti)


Skrivarteknik AB

F.O. Petersons g. 32
42131 Västra Frölunda
031-89 90 91
info@skrivarteknik.se

Sköter om hela serviceprocessen. En bra lokal servicepartner för Göteborgskunder och andra.
Auktoriserade av OKI, Canon, Kyocera, HP, Brother och Lexmark.

Utför även service på Calcomp, Canon, Citizen, C.Itoh, Epson, Fujitsu, Texas Instruments, IBM, NEC, Olivetti, Panasonic, QMS, Seikosha, Star, Tektronics och Xerox, samt många fler.

Epson

Projektorer

36 mån


EPSON

0771-400134

EDUC: 36 mån lampgaranti
LW: 36 mån lampgaranti
Home Cinema: 36 mån lampgaranti
Övriga modeller: 12 mån lampgaranti

Vid DOA-anspråk måste Epsons DEP-nummer anges.
(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

http://www.epson.se/ | Garantitider per produkt

Epson

Projektorlampor

12 mån


EPSON

0771-400134

Generell garantitid på Epson projektorlampor är max 1000 driftstimmar.

Vid DOA-anspråk måste Epsons DEP-nummer anges.

http://www.epson.se/

ESET

Antivirus, säkerhetsprogram


ESET Support

08-661 65 50

EUROSCREEN

Projektionsytor (dukar)

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.
ÅF gör först en RMA-ansökan via webben, varvid han får ett RMA-nummer.

Därefter kontaktar vi Euroscreen för att gå vidare i reändet.

EVGA

Grafikkort

12 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.evga.com/ | http://www.evga.com/articles/00671/
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

EVOKO

Evoko Room Manager

24 mån

Evoko sköter all support själva även DOA.

http://www.evoko.se/

Fibaro

Smarta Hem

12 mån (12 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

För slutkundssupport maila support@fibaro.com
(DOA-anmälan ska ske inom 30 dagar)

* Tillverkaren lämnar 12 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Fnatic Gear

Tangentbord & möss

24 mån

Fortron Source [FSP]

Nätaggregat (Notebook)

24 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.fsp-group.com.tw/europe/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Fortron Source [FSP]

Nätaggregat (OEM)

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Gäller alla OEM samt SAGA.

http://www.fsp-group.com.tw/europe/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Fortron Source [FSP]

Nätaggregat (Retail)

36 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Gäller Bluestorm, Everest & Zen 400. Ej notebooksortimet.

http://www.fsp-group.com.tw/europe/
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Fortron Source [FSP]

UPS

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.fsp-group.com.tw/europe/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Foxconn

Moderkort

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Fractal design

Kabinett

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Garantiärenden sköts normalt sett med hjälp av reservdelar. Kontakta MrPC för att få korrekt reservdelar skickade.

http://www.fractal-design.com

Fractal design

Nätagg

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Tesla- och Newtonserien har 60 mån tillverkargaranti.
Integraserien har 36 mån tillverkargaranti.

Vänligen notera att tillverkargarantins bestäms av serienumrets datumkod och inget annat.

http://www.fractal-design.com

Freecom

Alla produkter

12 mån (24 mån*)


Servicon AS

08-29 66 00 (kl 8-18)
helpdesk@servicon.se


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Supporterade produkter: Alla Freecom’s datalagringsprodukter.
För kundsupport ring tel.08 296600 mellan kl.0800-1800
Garantiretur måste gå via återförsäljare.

Normal returrutin via mail.

* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Gigabyte

Moderkort, grafikkort

24 mån (36 mån*)


Gigabyte

Support för återförsäljare
08-7715969 (mån-fre 9-17)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Golla

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

GP Powerbank

Batteriladdare

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Griffin Technology

Appletillbehör

12 mån

Virtual Neighbor hanterar alla garantiärenden själva. Kontakta dem på rma@virtualneighbors.biz

http://www.griffintechnology.com/

Halon

Brandvägg

24 mån


Halon Customer Care

031-301 19 20

Mjukvaruuppdateringar, support- och garantifrågor hanterar Halon direkt via webben.

Uppdateríng av mjukvara | Supportformulär | Online-dokumentation

Harman Kardon

Hydraport

36 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

(DOA-anmälan ska ske inom 180 dagar)

Hauppauge

Diverse

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.hauppauge.se/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Hitachi Global Storage

Hårddiskar

12 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Garantitider varierar med produkten. Normalt sett gäller 36 månader från tillverkningsdatum, men vissa modeller kan ha kortare eller längre garantitid. Kontrollera med Hitachi för exakt information.

http://www.hitachigst.com/portal/site/en/support/waranty/
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Hitachi Global Storage

Projektorer

36 mån


LetMeRepair Nordic AB

Hållnäsgatan 15
75228 Uppsala
018 – 843 9901
info@letmerepair.se


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Kund kontaktar servicepartner för hantering av DOA.

Garantiärenden hanteras direkt av servicepartnern.

Lampor har 6 månaders garanti (EDUC-modeller 36 mån) eller enligt specifikation angivet timantal. Det som först inträffar tar ut det andra.
(DOA-anmälan ska ske inom 30 dagar)

HP – HewlettPackard

Alla produkter

HP Support

för ÅF
IPaq
08-51992152
0771-303000

HP Support (DOA)

08-51993085

Garantitiden varierar med produkten, servicepacks etc.

DOA: Referensnummer från HP behövs. Kontakta HP Support via det speciella DOA-telefonnumret.
(DOA-anmälan ska ske inom 30 dagar)

HP – HewlettPackard

Skrivare, multifunktion (inom/utom garanti)

HP Support

för ÅF
IPaq
08-51992152
0771-303000

Hyundai

LCD

12 mån


Parts CE Sweden AB

Luxorgatan 1, kaj 2
59133 Motala
0141-202070
support@partsce.se

Kontakta Parts CE för reparation.

Ikonik

Kabinett

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Incase

Appletillbehör

12 mån

Virtual Neighbor hanterar alla garantiärenden själva. Kontakta dem på rma@virtualneighbors.biz

http://goincase.com/

InFocus

Alla produkter


InFocus

Garantitid och villkor varierar med produkten. Slutkundens kvitto gäller.

Se mer info hos InFocus.

Intel

Boxed processors

36 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Intel

Moderkort

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Intel

Processor tray/OEM

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

iPower Basic

Nätaggregat

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

iPower Extreme

Nätaggregat

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

iPower Silent

Nätaggregat

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

iSkin

Appletillbehör

12 mån

Virtual Neighbor hanterar alla garantiärenden själva. Kontakta dem på rma@virtualneighbors.biz

http://www.iskin.com/

iTravel

Väskor

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

iVision

LCD-TV

24 mån


Parts CE Sweden AB

Luxorgatan 1, kaj 2
59133 Motala
0141-202070
support@partsce.se

OBS! För modellen 32L97, se separat instruktion!

För produkt som skickas till Parts betalas frakten tur och retur av iVision.

Förtryckta fraktadresshandlingar skall beställas (kostnadsfritt) hos Parts tel 0141-228066 eller fax 0141-54948
Endast förbeställda, förtryckta fraktadresshandlingar (Schenker) skall användas.

Kopia på konsumentens inköpskvitto samt utförlig felbeskrivning skall bifogas inskickad produkt.

Pixlar
Vid tillverkning av LCD/Plasma skärmar kan det förekomma fel på enstaka celler som yttrar sig i att den lilla enskilda punkten blir ljus, mörk eller färgad. Eftersom bilden består av ett mycket stort antal, ca 2 400 000 st bildpunkter (pixlar) accepteras ett antal felaktiga pixlar innan det kan betraktas som ett fabrikationsfel.
Generell branschstandard betraktar skärmen i fullgott skick om 99,999% av alla punkter är felfria. Det är ett gränsvärde som är normalt. Vid bedömning om defekta pixlar är att betrakta som störande eller ej utgår man från hur de framträder från ett normalt betraktningsavstånd relaterat till bildens storlek och det huvudsakliga användningsområdet.

iVision

LCD-TV 32L97

24 mån


Powermill Service

Kaminvägen 1
17677 JÄRFÄLLA
08-594 411 00

Denna instruktion gäller endast 32L97-modellen!
Slutkunden returnerar defekt enhet till sitt inköpsställe. ÅF tar sedan kontakt med Powermill, som kostnadsfritt hämtar och lämnar produkten hos ÅF. Om produkten visar sig vara felfri vid retur, debiteras ÅF kostnader för frakt och undersökning.

iVision

Plasma

24 mån


Parts CE Sweden AB

Luxorgatan 1, kaj 2
59133 Motala
0141-202070
support@partsce.se

Gör felanmälan till Parts Motala, Christer Andersson
Tel 0141-228059, Fax 0141-54948, Email christer.andersson@partsce.com
Produkten skickas till Parts i Motala (rutin nedan).

För produkt som skickas till Parts betalas frakten tur och retur av iVision.

Förtryckta fraktadresshandlingar skall beställas (kostnadsfritt) hos Parts tel 0141-228066 eller fax 0141-54948
Endast förbeställda, förtryckta fraktadresshandlingar (Schenker) skall användas.

Kopia på konsumentens inköpskvitto samt utförlig felbeskrivning skall bifogas inskickad produkt.

Pixlar
Vid tillverkning av LCD/Plasma skärmar kan det förekomma fel på enstaka celler som yttrar sig i att den lilla enskilda punkten blir ljus, mörk eller färgad. Eftersom bilden består av ett mycket stort antal, ca 2 400 000 st bildpunkter (pixlar) accepteras ett antal felaktiga pixlar innan det kan betraktas som ett fabrikationsfel.
Generell branschstandard betraktar skärmen i fullgott skick om 99,999% av alla punkter är felfria. Det är ett gränsvärde som är normalt. Vid bedömning om defekta pixlar är att betrakta som störande eller ej utgår man från hur de framträder från ett normalt betraktningsavstånd relaterat till bildens storlek och det huvudsakliga användningsområdet.

iXternal

Externa hårddiskar, USB-minnen

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Jens Of Sweden

MP3-spelare

12 mån


Jens of Sweden

021-470 59 00 (vxl)

All service sköts av Jens of Sweden själva, inkl. DOA.

Till JOS support

Kanex

Appletillbehör

12 mån

Virtual Neighbor hanterar alla garantiärenden själva. Kontakta dem på rma@virtualneighbors.biz

http://www.kanexlive.com/

Kaspersky

Säkerhetsmjukvara

12 mån


Kaspersky Support

0774 – 21 88 53
08 – 578 530 30

Slutkunden kontaktar Kaspersky direkt som hjälper till med support.

http://www.kaspersky.com/se/support

KFA2

Grafikkort

24 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://kfa2.com/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

KINGPIN

Projektordukar

12 mån


Kingpin

033-15 22 90
info@kingpinscreens.com

Kontakta alltid Kingpin för support och hjälp med felsökning, innan eventuell retur. Många fel går enkelt att avhjälpa direkt på plats.

Observera att projektordukar inte kan skickas med Posten som normalt gods. Vi rekommenderar att man använder DHL eller att duken i alla fall skickas som styckegods.

Klipsch

Diverse

24 mån


Klipsch

Garantitid gäller från slutkunds inköpsdatum.

Konica Minolta Printing Solutions

Laserskrivare, förbrukning

12 mån

Konica Minolta Support

08-587 69 433 (vard 08.30-17.00)

Kund ringer själv och felanmäler! Gäller alla fel, även DOA (dead-on-arrival).

Konica Minolta erbjuder teknisk support för skrivare. Slutkunden ringer direkt till supportavdelningen på tel. 08-587 69 433.
Öppet mellan klockan 08.30 och 17.00. Samtalsavgift € 0,09/min.

All felanmälan av Konica Minolta skrivare görs till Konica Minolta skrivarsupport 08-587 69 433.

Registreringen går snabbare om kunden har skrivarens serie-/maskinnummer samt eventuell felkod tillhanda. Serienumret finns på baksidan av skrivaren.

Vid retur av tomma tonerkassetter, ska kunden själv skriva ut en adresslapp på cleanplanet.com och lämna kassetten till posten.

http://www.cleanplanet.com/

Ladda ner drivrutiner för skrivare här! | Ladda ner manualer och handledningar här! | Ladda ner uppdaterad firmware här!

KOSS

Högtalare, hörlurar

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

OBS! För Koss Porta Pro gäller särkilda garantirutiner. Slutkund kontaktar själv Koss på MyPortaPro.com för hjälp med utbyte/reparation.

Kramer

Högtalare och fiberoptisk kabel

12 mån (12 mån*)


Kramer Electronics Sweden AB

Energigatan 4
ÅF-support mån-fre 9-16
43437 KUNGSBACKA
0300-43 18 10
info@kramersweden.com

ÅF kontaktar själv Kramer direkt för reklamation.

Kramer har endast support för återförsäljare.

* Tillverkaren lämnar 12 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Kramer

VIA-produkter

36 mån


Kramer Electronics Sweden AB

Energigatan 4
ÅF-support mån-fre 9-16
43437 KUNGSBACKA
0300-43 18 10
info@kramersweden.com

Kramer

Övriga produkter

12 mån (84 mån*)


Kramer Electronics Sweden AB

Energigatan 4
ÅF-support mån-fre 9-16
43437 KUNGSBACKA
0300-43 18 10
info@kramersweden.com

ÅF kontaktar själv Kramer direkt för reklamation.

Kramer har endast support för återförsäljare.

* Tillverkaren lämnar 84 månaders garanti från tillverkningsdatum.

LaCie

Lagringsprodukter


LaCie Support

Lamina

Surfplattor

12 mån (12 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

* Tillverkaren lämnar 12 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Leadtek

Grafikkort m.m.

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Lenovo

Datorer

Service: ÅF går in på serviceportalen och anmäler.

DOA. ÅF mailar in slutkundskvitto till DOA-mailen. Skriv även med felbeskrivning, serienummer osv. Sedan får man instruktioner om hur man går vidare.
(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

Serviceportal | DOA

LG Electronics

Lagringsprodukter (CD, DVD, Blu-Ray)

12 mån


Servicon AS

08-29 66 00 (kl 8-18)
helpdesk@servicon.se

All support/reparation av LG datalagringsprodukter sköts direkt av Servicon AS. Slutkunden tar kontakt direkt med dem.

LG Electronics

LCD/Skärm

24 mån

LG B2B Hotline

Sweden
0771 54 54 50
b2b@lgservice.se
(08-18, 10-15)

LG B2B Hotline Denmark

80 250 940
b2b@lgservice.se
(08-18, 10-15)

24-36 månaders garanti beroende på modell.

Contact LG B2B Hotline

-NORWAY (08-18, 10-15)
800 101 34
-FINLAND (09-19, 11-16)
014 547 1032

-B2B – Spare parts / Accessories
Spacetronic Part Distributors Sweden Phone: +46 (0)8 591 13 371 lgdelar@spacetronic.se
Servicebroker Part Distributors Denmark Phone: +45 70 10 10 19 support@servicebroker.dk
Service Eksperten Vest Part Distributors Norway Phone: +47 66 98 79 79 lgdelar@sev.as
Jyväskylän Tv-Tekniikka Part Distributors Finland Phone: +358 (0) 14 62 05 84 info@tv.tekniikka.fi

b2b@lgservice.se

littleBits

Utbildning/skola

12 mån (12 mån*)

littleBits

support@littlebits.cc

littleBits hanterar support och utbyten själva. Skicka ett mail på engelska till support@littlebits.cc med information om vilken bit du har, samt felbeskrivning, så återkommer littleBits med mer information om hur du går tillväga. I de flesta fall får slutkunden en ny bit skickad till sig inom några dagar.

* Tillverkaren lämnar 12 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Logitech

Tangentbord, möss, högtalare, webcams etc.

12 mån


Logitech

Teknisk support
Produktsupport
08-501 632 83
08-501 632 80


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Garantitiden varierar.

Ring i första hand Logitech för teknisk support.

MakerBot

3D skrivare

12 mån (12 mån*)


Makerbot

+49-7229-7772-999
mbsupport-emea@makerbot.com
Mo-Fr 09:00-21:00

Felsökningsguider finns på deras hemsida.
E-post support på nedan adress.

https://support.makerbot.com/ | E-mail: mbsupport-emea@makerbot.com
* Tillverkaren lämnar 12 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Matrox

Grafikkort

12 mån (12 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.matrox.com/en/
* Tillverkaren lämnar 12 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Microsoft

Lumia

12 mån

Microsoft Kundservice

+46 08-559 900 00

Kontakta Microsoft kundservice

Microsoft

Retail Licenser Windows 10 mfl.

Microsoft Kundservice

+46 08-559 900 00

Slutkund kontaktar Microsoft direkt.
Tel: 08 – 5599 00 00

Microsoft support

Microsoft

Tillbehör (Möss, tangentbord, webbkameror)

36 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Xbox 360-tillbehör för Windows; Microsoft LifeChat ZX-6000: Nittio (90) dagars garanti.
Microsoft LifeChat LX-2000; Microsoft LifeChat LX 1000: Ett (1) år.
LifeCam VX-500; LifeCam VX-700;LifeCam VX -800; Microsoft Optical Mouse 200; Microsoft Wired Keyboard 2000; Comfort Optical Mouse 3000; Compact Optical Mouse 500; Wheel Mouse Optical: Två (2) år
IntelliMouse® Optical; Wireless IntelliMouse Explorer; IntelliMouse Explorer för Bluetooth; Wireless IntelliMouse Explorer med Fingerprint Reader: Fem (5) år
Microsoft Fingerprint Reader; Microsoft Presenter 3000; Microsoft Life Chat LX-3000; Microsoft Notebook Cooling Shuttle; Microsoft Notebook Cooling Base: Tre (3) år
För alla övriga webbkameror från Microsoft (exklusive Microsoft Xbox Live Vision Camera): Tre (3) år
För alla övriga tangentbords- och muspaket från Microsoft : Tre (3) år
För alla andra tangentbordsenheter från Microsoft: Tre (3) år
För alla andra musenheter från Microsoft: Tre (3) år

http://www.microsoft.se

Microsoft

XBOX

12 mån


Microsoft Xbox Support

020-791133

Microsoft har egen support som sköter alla support/garantiärenden.

http://www.xbox.com/support

Mio

GPS

12 mån


Mio DigiWalker

08-5199 2352 (vard. 9-18)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Kontakta Mios support först! Många frågor besvaras via FAQ på Mios hemsida, eller via supporttelefonnumret.

Först efter att fysiskt fel konstaterats, gäller Normal returrutin via mail.

Mio:s supportsidor

MSI

Datorer

24 mån


LetMeRepair Nordic AB

Hållnäsgatan 15
75228 Uppsala
018 – 843 9901
info@letmerepair.se

From 1st October 2017, MSI’s cooperated distributors, resellers, and customers from Denmark + Sweden, will be taken care by Let Me Repair.

Telephone Number: +46 188 439 903
E-Mail Address: msi-service@letmerepair.se

Furthermore retailers / shops (B2B only) can register on LMRgo and create new RMAs for pick up.
Web link: https://nordic.rma-service.com/page/login.aspx?lang=sv
(DOA-anmälan ska ske inom 8 dagar)

http://msi.eu/ | LMRgo | Email

MSI

Moderkort och grafikkort

12 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.msi.eu/
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Mustek

Alla produkter

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

MyKronoz

Klockor

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Navigon

GPS

12 mån


Navigon

08-52054918 (vard 8-20)

Navigon sköter sin support själv. Slutkund vänder sig direkt dit.

Navigons supportsidor

Navman

GPS

12 mån


Navman Support

Navman sköter sin support själv. Slutkund vänder sig direkt dit.

Vid konstaterat hårdvarufel, vänder sig slutkunden till MrPC, som därefter gör en RMA-anmälan till leverantör. (Normal returrutin.)

NEC

DVD-brännare

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

NEC

LCD

36 mån


NEC Support Hotline

0770-930026
sweden.support@nec-displays.com

NEC

Plasma

24 mån


NEC Support Hotline

0770-930026
sweden.support@nec-displays.com

Möjlighet att köpa till ett 3:e år på plasma
* inskicksservice, alla frakter betalda.

www.nec-display-solutions.se

NEC

Projektor


NEC Support Hotline

0770-930026
sweden.support@nec-displays.com

Garantitider varierar. Se information på länkar nedan.

3år/3000 tim för M-serien och 3år/2000 tim för U-serien. OBS! Gäller endast EDU-projektorer som används i utbildningsmiljö (educational establishments by educational users).

www.nec-display-solutions.se

NEC

Projektorlampor

6 mån


NEC Support Hotline

0770-930026
sweden.support@nec-displays.com

6 mån / 1.000 h garanti.

www.nec-display-solutions.se

Neovo

Kringutrustning, t.ex. högtalare etc.

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Kringutrustning och tillbehör, såsom högtalare etc. reklameras och returneras direkt till MrPC. Gäller ej monitorer!

(DOA-anmälan ska ske inom 30 dagar)

Neovo

Monitorer LCD

36 mån

AG Neovo Technology B.V.

Molenbaan 9
2908 LL Capelle a/d Lissel
Netherlands
+45 70 230 530
sales@neovo.dk


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

The following information are always required on e-mail for processing AG Neovo RMA cases:
1) serial number(s) of the defective monitor(s)
2) error description: including, confirm you have tried changing the cables, for example if the screen flickers or turns off. Attach picture of the screen – for example if it shows a black line or similar.
3) contact information: at which address + company name + contact person, the screen must be picked up/delivered. Inform separately, if the return address is different from the pickup address.

RMA request is mailed to: sales@neovo.dk | DOA within 14 days after purchase mail to rma@mrpc.se

Net 1

Nätverk

12 mån


Net1

0771 184 978

Slutkunden kontaktar Net1 support

http://www.net1.se/

Netgear

Nätverksprodukter

3 mån

Netgear Support

0770-930 033. Lokalsamtalstaxa.


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Garantitid 1-5 år, beroende på produkt.

Garanti/DOA hanteras av MrPC inom 30 dagar från fakturadatum. Efter denna tidsperiod är det Netgear själva som hanterar alla service.
(DOA-anmälan ska ske inom 30 dagar)

Teknisk support online

NOCS

Alla produkter

12 mån

Nocs AB

daniel@nocs.se

Alla produkter måste kontrolleras av ÅF innan RMA-ansökan skickas in. Fysiska skador godkänns ej. Hörlurar med fel som ”lågt ljud i höger/vänster hörlur” beror till stor del på smuts i det lilla galler som täcker hörlursgången och räknas ej som godkänd garanti. Det finns nya täckgaller att köpa via tillverkarens hemsida.

Eftersom Nocs kräver att få se och testa produkten som kommer i retur från ÅF, innan CT kan åtgärda mot ÅF, så kommer hanteringstiden för Nocs produkter att vara ca 2-3 månaders handläggningstid, mot dagens normala 5 kalenderdagar. Detta på begäran av Nocs. Först när Nocs krediterat CT kommer CT kunna föra krediten vidare. Vid eventuell nekad retur från Nocs kommer produkten returneras till ÅF utan åtgärd. Kunder hänvisas därför direkt till Nocs för åtgärd av sina defekta Nocs-produkter och kreditering sker därefter via CT, efter att Nocs har krediterat CT.

http://www.nocs.se | PDF med Nocs returförfarande | Byte av skyddsgaller på hörlurar

Nokia

Fritid & Hälsa

12 mån


RLVNT Distribution AB

Bolshedens Industriväg 35
42750 Billdal
+46 31-7888101
rma@rlvnt.se

To start an RMA process please contact RLVNT Distribution AB, preferably in English, via rma@rlvnt.se

Norman Antivirus

Antivirus


Norman

0200-28 29 31
support.se@norman.no

NZXT

Alla produkter

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Oculus VR

VR

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

OKI

Skrivare (inom/utom garanti)


SkrivarMästarna AB

Hantverksvägen 15
43633 ASKIM
031-685596
031-685597
webmaster@skrivarmastarna.se

Försäljning och service av skrivare från HP, Brother, OKI, Lexmark, Canon, Panasonic, Kyocera m.fl.

Även service på och tillbehör till de flesta andra på marknaden förekommande skrivare, fax, kopiatorer, skrivmaskiner och räknemaskiner.

Olloclip

Alla produkter

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Olympus

Digitalkameror

24 mån


Olympus Sverige AB

08-735 34 90
00800 – 67 10 83 00
fotoservice@olympus.se

Kontakta Customer Support via e-post eller telefon och kom överens om tid och plats för upphämtning av din reparation. Reparationen kommer sedan att hämtas upp av DHL på överenskommen plats utan kostnad för dig.

Customer Support kontaktar du på:
Telefon 08-735 34 90
E-post: fotoservice@olympus.se

Customer Supports öppettider:
Måndag – torsdag kl 09 – 18
Fredag kl 9 – 15:30

Serviceinformation | Serviceformulär

Packard Bell

Bärbart

12 mån


Packard Bell ÅF-support

020 795 705
rma.nordic@packardbell.com


Packard Bell slutkundssupport

0771 45 48 98

Både DOA- och reparationsärenden hanteras av Packard Bell själva, via Infocare. Kontakta Packard Bell på deras ÅF-support: 020 795 705 eller e-mail rma.nordic@packardbell.com.

Slutkund kan själv ta kontakt med Packard Bell för support: 0771 45 48 98.

Packard Bell erbjuder fri hårdvarusupport inom garantitiden och fri telefonsupport på mjukvara de första 90 dagarna efter köp.
(DOA-anmälan ska ske inom 30 dagar)

Panasonic

Audio/Video (ej plasma, DV-kamera) + vitvaror

24 mån


Centralservice AB

Ekonomivägen 2
43633 Askim
031-289040 (vard 8-17)
info@centralservice.se

Slutkundens kvitto gäller. Centralservice reparerar audio/video-produkter (dock ej plasma/DV-kameror), samt vitvaror. Felanmälan och retur direkt till Centralservice AB.

Panasonic

Digitalkameror

24 mån

Skövde Radio & TV Service

0500-471395

Slutkundens kvitto gäller. Felanmälan per telefon direkt till Skövde Radio & TV Service.

Panasonic

LCD-projektorer B2B

36 mån

Panasonic Call Center

0771-400 496

On-site collect & return-service (DHL). Lån av projektor under reparationstiden erbjuds efter avtal. Gäller ej PT-AE2000 och PT-AX200, där låneprodukt ej erbjuds.

Om fel uppstår på en projektor kontaktas Panasonics call center, som arrangerar så att projektorn blir hämtad av DHL.
Projektorn skickas till servicecenter i UK. Här blir projektorn reparerad inom 48 timmar och skickas åter tillbaka till kunden med DHL nästa dag. Kunden har projektorn tillbaka max. 5 arbetsdagar efter att den har blivit upphämtad.
Om kunden önskar en låneprojektor under reparationsperioden, skall han kontakta Panasonics call center. DHL kommer att leverera ut en låneprojektor, samtidigt som dom hämtar upp projektorn som skall till verkstad.

DOA (Dead On Arrival):
Generellt utgår ingen DOA-rätt.

Panasonic

LCD-TV, DV-kamera

12 mån


Elektronikservice AB

Johannefredsgatan 4
68630 Sunne
031-811486 (vard 8-17)

Inskicksservice.
Felanmälan och retur direkt till Elektronikservice. Slutkundens kvitto gäller.

Möjlighet att köpa till ett 2:a år
Konsument, 2 års garanti.

Panasonic

Plasma (Business/Konsument)

36 mån


Powermill Service

Kaminvägen 1
17677 JÄRFÄLLA
08-594 411 00

All garantiservice skall rapporteras till Panasonics servicepartner, innan apparat skickas in.

Inskicksservice, dvs. slutanvändare ombesörjer och bekostar transport till MrPC, alt. till Panasonics serviceställe.

Undantag: 103″ plasma har on-site service under hela garantitiden.

DOA (Dead On Arrival):
14 dagar efter slutanvändarens köpdatum. Retur skall avtalas i förväg med ansvarig tekniker hos Panasonic. Produkten skall returneras till Panasonic för utbyte eller kreditering.
(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

Panasonic

Projektorlampor Business

6 mån

Panasonic Call Center

0771-400 496

OBS! Gäller Panasonics B2B-/business-modeller.

Garantitiden är begränsad till 6 månader eller max 500 driftstimmar.
Inskicksgaranti, dvs. slutanvändaren står för frakten till den adress som man får av Panasonic Call Center vid felanmälan.

Panasonic

Projektorlampor F-serian

36 mån

Panasonic Call Center

0771-400 496

OBS! Gäller endast Panasonic F-serie som är PT-F1200/200/300 samt PT-FW100/300 (2009-08-27)!

Garantitiden är begränsad till 36 månader eller max 1000 driftstimmar per år.
Inskicksgaranti, dvs. slutanvändaren står för frakten till den adress som man får av Panasonic Call Center vid felanmälan.

Panasonic

Projektorlampor konsument

3 mån


Elektronikservice AB

Johannefredsgatan 4
68630 Sunne
031-811486 (vard 8-17)

Generell garantitid på Panasonic projektorlampor är 3 månader (max 150 driftstimmar).

Undantag: Lampan till PT-AE900E har 6 månaders garanti (500 driftstimmar).

Panasonic

Skrivare, fax, kopiatorer etc


SkrivarMästarna AB

Hantverksvägen 15
43633 ASKIM
031-685596
031-685597
webmaster@skrivarmastarna.se

Försäljning och service av skrivare från HP, Brother, OKI, Lexmark, Canon, Panasonic, Kyocera m.fl.

Även service på och tillbehör till de flesta andra på marknaden förekommande skrivare, fax, kopiatorer, skrivmaskiner och räknemaskiner.

Pat Says Now

Möss

36 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Philips

TV

12 mån


Philips

Kundtjänst
08-5792 9096
08-752 87 63 (ÅF-support)

Alls service och support sker via Philips.
Reservdelar
Sverige: 08-7528763
Finland: 0988625005
Norge: 22971728
Danmark: 35258026

http://www.philips.se

Plextor

Optisk lagring (DVD±RW, CDRW etc)

12 mån


Plextor

All garantihantering sköts av Plextor via webben, även DOA.
(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

Direktlänk till Plextor support

PNY

Grafikkort (Quadro)

12 mån (36 mån*)

PNY RMA

rma@pny.eu


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

ÅF hör i första hand av sig direkt till PNY för utbyte av defekta grafikkort.

Garantiinfo på webben
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Popcorn Hour

Mediaspelare

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

PORT Designs

12 mån (12 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

* Tillverkaren lämnar 12 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Powercolor

Grafikkort

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

PROCON

Alla produkter (ProCon/AMX)

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Endast reperation!

Proson

Högtalare, förstärkare etc.

24 mån


Proson AB

Box 27
31121 Falkenberg
0346-80509
info@proson.se

Proson har själva hand om service på sina produkter, så felanmälan sker direkt till dem. Slutkundens kvitto gäller.

Prowise

LCD & liftar

36 mån


Assist Workshop AB

Roxviksgatan 8
58273 Linköping

Prowise

PC, DVD & Tablets

12 mån


Assist Workshop AB

Roxviksgatan 8
58273 Linköping

Qln

Högtalare, förstärkare etc.

24 mån


Proson AB

Box 27
31121 Falkenberg
0346-80509
info@proson.se

Felanmälan direkt till Proson AB. Slutkundens kvitto gäller.

QPAD

Headset, tangentbord, möss

24 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Razer

Möss, gamer gear

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Revoltec

Moddningsprodukter

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Samsung

Digitalkameror

12 mån


Samsung

0771-7267864


Kameraservice Kungsör

Kungsgatan 30
73630 Kungsör
0227-12740 (vard 8-16)
info@kameraservice.se

Slutkunden kontaktar först Samsung support, för att ta reda på om kameran måste skickas in. Om man vid supportsamtalet konstaterar hårdvarufel, kontaktar slutkunden själv Kameraservice för retur och reparation.

http://www.samsung.com/se

Samsung

Hemelektronik (video, DVD etc.), ej TV


Samsung

0771-7267864

Garantitid varierar med produkten. Se länken ”Mer information” nedan.
Slutkund sköter hela RMA-hanteringen själv (även DOA).

Garantiinformation, pixelfel etc | http://www.samsung.com/se

Samsung

Hotell TV

24 mån


Samsung

0771-7267864

Samsung

Hårddiskar

12 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Garantitider varierar med produkten. Normalt sett gäller 36 månader från tillverkningsdatum, men vissa modeller kan ha kortare eller längre garantitid. Kontrollera med Samsung för exakt information.

http://www.samsung.com/global/business/hdd/ | Garantiinformation
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Samsung

LCD LFD

36 mån


Samsung B2B

0771-726 78 64

Large format display över 32″

Service Sverige: +46 771 726 78 64, b2b.se@samsungsupport.net
Service Norge: +47 815 564 80, b2b.no@samsungsupport.net
Service Finland: +358 030 62 27 515, b2b.fi@samsungsupport.net
Service Danmark: +46 70 70 19 70, b2b.dk@samsungsupport.net

information kring LFD | http://www.samsung.com/se | Garantiinformation, pixelfel etc

Samsung

Minnesmoduler

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Samsung

Monitorer LCD/CRT

36 mån


Samsung

0771-7267864

Kund sköter hela RMA-hanteringen själv (även DOA):
Sök reda på garantitiden för Din monitor på www.samsung.se och anmäl sedan fel på Samsungs supportnummer 0771-400200. Inköpsdatum måste styrkas med kopia av inköpskvitto eller faktura.

Garantiinformation, pixelfel etc | http://www.samsung.com/se | Information om LFD.

Samsung

Multifunktionsskrivare

12 mån


Infocare Workshop

Arabygatan 9
35246 Växjö
0776- 70 03 03
kc.se@infocareworkshop.com

Felanmälan gör slutkunden själv, direkt i ett formulär på servicepartnerns hemsida.

http://www.samsung.com/se | Garantiinfo

Samsung

Optiska enheter

24 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Garantitiderna gäller från tillverkningsdatum.

http://www.samsung.com/se | Garantiinfo
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Samsung

Plasma LFD

24 mån


Samsung

0771-7267864


Samsung B2B

0771-726 78 64

Samsung

Skrivare

12 mån


Infocare Workshop

Arabygatan 9
35246 Växjö
0776- 70 03 03
kc.se@infocareworkshop.com

Kunden gör felanmälan direkt via hemsida eller telefon.

http://www.samsung.com/se | Garantiinfo

Samtron

Monitorer LCD/CRT

36 mån


Powermill Service

Kaminvägen 1
17677 JÄRFÄLLA
08-594 411 00

Kund sköter hela RMA-hanteringen själv (även DOA):
Sök reda på garantitiden för Din monitor på www.samsung.se och anmäl sedan fel på www.skvservice.se. Inköpsdatum måste styrkas med kopia av inköpskvitto eller faktura.

Pixelinformation (extern site) | Info om garantitider | Felanmälan

Sapphire

Grafikkort

24 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.sapphiretech.com/landing.aspx?lid=1
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Seagate

Hårddiskar

12 mån (24 mån*)


Seagate Technology

Seagate sköter all hantering av defekta hårddiskar själva.
Slutkund eller ÅF kan ansöka direkt på deras hemsida.

http://www.seagate.com
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Sena

Appletillbehör

12 mån

Virtual Neighbor hanterar alla garantiärenden själva. Kontakta dem på rma@virtualneighbors.biz

http://www.senacases.com/

Sennheiser

Hörlurar

12 mån

Sennheiser Nordic

08 – 400 504 02
tr@sennheisernordic.com

Sennheiser sköter all service/garanti själva. Slutkunden vänder sig direkt till dem.

SentrySafe

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Sharp

IDP-monitorer

36 mån


Assist Workshop AB

Roxviksgatan 8
58273 Linköping

Sharp

0200 – 120 800
helpdesksverige@sharp.se

Sharp

LCD-TV

12 mån


Assist Workshop AB

Roxviksgatan 8
58273 Linköping

Sharp

Projektorer

36 mån


Assist Workshop AB

Roxviksgatan 8
58273 Linköping

EDU-modeller högst 1200h drifttid eller 36 mån.
Lampor, 1000h eller 12 mån.

http://www.sharp.se

Smartsign

Mediaspelare

18 mån

Fineman A/S

Klintehøj Vænge 1
3460 Birkerød

Smartsign AB

Vattugatan 13A
78433 Borlänge
support@smartsign.se

Kontakta helpdesk på rma@fineman.dk for att få ett RMA nummer.
Sänd produkten till: Fineman A/S, Klintehøj Vænge 1, 3460 Birkerød, Att: ”RMA nummer”
Produkten skal vara Fineman A/S tillhanda senast 14 dagar efter leverans av RMA nummer annars bortfaller returrätten.

Support gäller hårdvaran, för support på mjukvaran krävs giltigt Smartsign support- och uppgraderingsavtal eller molntjänst.

SMS

Väggfästen etc.

60 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se


SMS – Smart Media Solutions AB

Box 14
Gamla Värmdövägen 6
13106 Nacka
08-448 26 60
info@smartmediasolutions.se

Vid eventuella fel på produkten kontaktar kunden MrPC direkt på mail rma@mrpc.se, tillsammans med eventuella bilder.
(DOA-anmälan ska ske inom 5 dagar)

Sony

Displayer

12 mån


Sony

00800 7898 7898
primesupport@eu.sony.com

BRAVIA Professional displays 3 year display cover / new replacement model rather than repair as standard

http://www.pro.sony.eu | Garantiinformation för Sonys projektorer & displayer

Sony

Projektorer

12 mån


Sony

00800 7898 7898
primesupport@eu.sony.com

FHZ Laser projectors 5 years / 12000 hours projector
C & F series projectors 3 year projector / 1 year or 1000 hours lamp
E & S series projectors 3 year projector / 3 year or 3000 hours lamp
D series projectors 2 year projector / 1 year or 1000 hours lamp

http://www.pro.sony.eu | Garantiinformation för Sonys projektorer & displayer

Sparkle

Grafikkort

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Sphero

Connected Toys

12 mån (12 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

* Tillverkaren lämnar 12 månaders garanti från tillverkningsdatum.

Symantec

Säkerhet

12 mån

Vid trasig media eller icke fungerande licensnycklar kontaktas Symantec direkt.

Slutkundssupport: 08-579 29 039
ÅF-support: 08-579 29 037

http://www.symantec.com/sv/se/index.jsp

Synology

NAS

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se


Synology

Replacement Service

Följande modeller har 36 mån garanti:
* DS1010+
* RS409
* RS409+
* RS409RP+

Synology erbjuder ”replacement Service” på vissa utvalda modeller.

Nedan ingår i Synology Replacement service.
Synology sköter utbyte direkt med slutkund.

18 series:
FS1018
RS3618xs
RS2818RP+
RS2418+
RS2418RP+
DS3018xs

17 series:
FS3017
FS2017
RS18017xs+
RS4017xs+
RS3617xs+
RS3617xs
RS3617RPxs
DS3617xs
RX2417sas
RX1217sas
RX1217

16 series:
RS18016xs+
RS2416+
RS2416RP+
RX1216sas

15 series:
RC18015xs+
DS3615xs
DS2015xs
RXD1215sas
DX1215

14 series:
RS3614xs+
RS3614xs
RS3614RPxs
RX1214

13 series:
RS10613xs+
RS3413xs+
RX1213sas

http://www.synology.com/ | Replacement Service

Targus

Väskor & Ryggsäckar

livstid


Targus Support

Stormbyvägen 2-4
16329 Spånga
08-751-4058
techuk@targus.com


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Livstidsgaranti på väskor och ryggsäckar innebär att Targus garanterar att dessa produkter ej har några fel eller brister i material eller tillverkning. Garantin gäller EJ normalt slitage eller skador.

Om kund saknar en rem, ett spänne eller dylikt, är det enklast att kontakta Targus direkt på techuk@targus.com för direktsupport.

Garantiinfo på Targus hemsida

Targus

Övrigt

24 mån


Targus Support

Stormbyvägen 2-4
16329 Spånga
08-751-4058
techuk@targus.com


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Tenkiska produkter som möss, nätanslutningar, hubbar, säkerhet osv.

Garantiinfo på Targus hemsida

Tech*Link

Kablar

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)

Thermaltake

Kabinett, fläktar

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Toshiba

Hårddiskar

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Garantikontroll se http://toshiba.storrepair.de/

http://storage.toshiba.com/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Toshiba

Kameror

12 mån

Kunden själv felanmäler sin Camileo på denna webplats:

http://www.toshiba.eu/option-claim

http://www.toshiba.eu/option-claim | http://www.toshiba.se

Toshiba

Laptops, tillbehör

12 mån


Toshiba Call Center

Slutkundssupport
0200-21 21 00

Retur direkt till Toshibas servicecenter. Fler alternativ hittar du på Toshibas hemsida under Service/Support.

Pixelpolicy (laptop): Minimum 5 pixels, dessutom beroende på placering. Kontrollera med serviceansvarig vad som gäller.

Toshiba

Plasma/LCD

24 mån

Toshiba Service

Sundbybergsvägen 1
17173 Solna
08-730 45 47

Felanmälan och service sköts direkt av servicepartner.

Frakt till serviceverkstad betalas av avsändaren. Frakt åter till slutkund eller installatör betalas av Toshiba.

 

Toshiba

Projektorer

24 mån

Technik – Rat & Hilfe GmbH

Zum Eisenhammer 1b
46049 Oberhausen
+492 08 857 766
info@trh.de

Inskicksservice.

Projektorer:
Pro-modeller (projektorer) har 3 års garanti. SVGA- och hemmabioprojektorer har 2 år.

Info om Toshiba projektorservice

TP-Link

Alla produkter

12 mån (36 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

TP-Link lämnar 3års garanti på alla produkter samt 5 års garanti på managerbara switchar (de med stålskal). Slutkunden vänder sig i första hand till TP-Link för support.

http://www.tp-link.com/en/Support/
* Tillverkaren lämnar 36 månaders garanti från tillverkningsdatum.

U.S.Robotics


US Robotics

08-519 92 035

Felanmälan direkt till US Robotics via telefon eller webb.

Vaddio

Alla produkter

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

2 års fabriksgaranti.
Ytterligare 1, 2 eller max 3 års utökad garanti går att köpa till. Kontakta din säljare för pris på garantiförlängning.

* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Verbatim

Datamedia

livstid


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Verbatim

Externa hårddiskar

24 mån


Verbatim End-User Support

00 800 3883 2222
drivesupport@verbatim-europe.com


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Slutkund ringer själv. Verbatims hotline hjälper till med felsökning och åtgärd – om de inte kan hjälpa till har man 2 alternativ:

1.) Slutkunden får ett RMA-nr. och en adress på Irland dit man skickar enheten för test (slutkund betalar frakten). Efter test och reparation/utbyte, skickas enheten tillbaka till slutkunden (Verbatim betalar frakten).
2.) Om slutkunden inte vill stå för frakten, får han ta med sig enheten tillbaka till butiken för vidarebefordran till Verbatim.

ViewSonic

CRT-monitorer

36 mån


ViewSonic Support

08-5792 9045

ViewSonic hanterar supporten själva, genom sin Calldesk. Gäller även DOA.
(DOA-anmälan ska ske inom 28 dagar)

Detaljerad garantiinformation

ViewSonic

LCD-monitorer (VP-serien)

36 mån


ViewSonic Support

08-5792 9045

ViewSonic hanterar supporten själva, genom sin Calldesk. Gäller även DOA.

Pixelpolicy bättre än kraven enligt ISO 13406-2 class II. Se länk nedan.

(DOA-anmälan ska ske inom 28 dagar)

Detaljerad garantiinformation | Pixelpolicy

ViewSonic

LCD-monitorer, business (VG-, VA-serierna)

36 mån


ViewSonic Support

08-5792 9045

ViewSonic hanterar supporten själva, genom sin Calldesk. Gäller även DOA.

Pixelpolicy bättre än kraven enligt ISO 13406-2 class II. Se länk nedan.

(DOA-anmälan ska ske inom 28 dagar)

Detaljerad garantiinformation | Pixelpolicy

ViewSonic

LCD-monitorer, consumer (VX-serien)

36 mån


ViewSonic Support

08-5792 9045

ViewSonic hanterar supporten själva, genom sin Calldesk. Gäller även DOA.

Pixelpolicy bättre än kraven enligt ISO 13406-2 class II. Se länk nedan.

(DOA-anmälan ska ske inom 28 dagar)

Detaljerad garantiinformation | Pixelpolicy

ViewSonic

LCD-TV

24 mån


ViewSonic Support

08-5792 9045

LCD-TV hämtas och lämnas kostnadsfritt hos kunden vid service under garantitiden.

Pixelpolicy bättre än kraven enligt ISO 13406-2 class II. Se länk nedan.

Tillbehör till LCD-TV, t.ex. fjärrkontroll, omfattas av 2 års garanti, men där gäller istället inskicksservice.

ViewSonic hanterar supporten själva, genom sin Calldesk.
(DOA-anmälan ska ske inom 28 dagar)

Detaljerad garantiinformation | Pixelpolicy

ViewSonic

Projektorer

36 mån


ViewSonic Support

08-5792 9045

3 års garanti, exklusive lampa. Projektor med defekt lampa räknas inte som DOA, även om lampan går sönder inom DOA-perioden.

ViewSonic hanterar supporten själva, genom sin Calldesk. Gäller även DOA.
(DOA-anmälan ska ske inom 28 dagar)

Detaljerad garantiinformation

ViewSonic

Projektorlampor

12 mån


ViewSonic Support

08-5792 9045

1 års inskicks-service, ej DOA.
(Projektor med defekt lampa räknas inte heller som DOA, även om lampan är trasig eller går sönder inom DOA-perioden.)

ViewSonic hanterar supporten själva, genom sin Calldesk.

Detaljerad garantiinformation

ViewSonic

Tillbehör till LCD, CRT etc.

12 mån


ViewSonic Support

08-5792 9045

På sina olika tillbehörsprodukter lämnar ViewSonic 1 års hårdvarugaranti med inskicksservice.

ViewSonic hanterar supporten själva, genom sin Calldesk.

Detaljerad garantiinformation

Vogels

Väggfästen etc.

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Besök först Vogel’s hemsida och kontrollera deras FAQ.

http://support.vogels.com/

Walk On Water

Alla produkter

24 mån


Krusell International AB

Kryptongatan 5b
68630 Sunne
031 – 338 00 00
info@krusell.se

24 mån fabrikationsgaranti lämnas av tillverkaren, som hanterar allting direkt. Ingenting går via MrPC.

OBS! Gäller även Krusells övriga sortiment, inte endast walk on water.

http://www.walkonwater.se | http://www.krusell.se

WePresent

Alla produkter

24 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Kund kontaktar i första hand sin säljare för felsökning.

Länk till RMA-formulär

Western Digital

Hårddiskar

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Garantitider varierar med produkten. Normalt sett gäller 24 månader från tillverkningsdatum, men vissa modeller kan ha kortare eller längre garantitid. Kontrollera med Western Digital för exakt information.

”On the Western Digital front, the company is cutting the warranty period for Caviar Blue, Caviar Green and Scorpio Blue drives from three years to two years. Caviar Black and Scorpio Black drives will retain the same five year warranties as before. WD’s new policy goes into effect for drives shipped after January 1, 2012.”

http://support.wdc.com/warranty/index.asp?wdc_lang=en
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Withings

Alla produkter

12 mån

RMA hanteras numera av nedan Distributör

https://www.rlvnt.se/rma
To start an RMA process please contact our RMA department, preferably in English, via rma@rlvnt.se.
RLVNT Distribution AB
Bolshedens Industriväg 35
427 50 Billdal
Phone number: +46 31-7888101

Alternativt:

https://www.nokia.com/sv_se/support/ | http://www.withings.com

WyreStorm

Express

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

WyreStorm

Övriga produkter

60 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Effective from January 1st 2018, the new 5 Year warranty increases on the company’s previous three (3) year limited liability warranty and covers all WyreStorm products, with the exception of its WyreStorm Express line, which retains its one (1) year warranty.

http://www.wyrestorm.com/

XFX

Grafikkort, moderkort

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.xfxforce.com
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

XFX

Nätagg

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

http://www.xfxforce.com
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

Xtreamer

Mediaspelare

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

YAMAHA

Konsumentprodukter

24 mån


TV-Trim Service AB

Sankt Pauligatan 37
41660 Göteborg
031-847200
service@tv-trim.se

YAMAHA

Professionella produkter

24 mån


TV-Trim Service AB

Sankt Pauligatan 37
41660 Göteborg
031-847200
service@tv-trim.se

2-7 års garanti beroende på produkt.

Zalman

Alla produkter

12 mån


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Normal returrutin via mail.

Zotac

Alla produkter

12 mån (24 mån*)


MrPC.se

Järnvägsgatan 8
68630 Sunne
0565-13260
rma@mrpc.se

Zotac RMA rma@zotac.com
Använd deras formulär (Finns en för varje -MiniPC, MK, GK

http://www.zotac.com/
* Tillverkaren lämnar 24 månaders garanti från tillverkningsdatum. Kontakta tillverkaren direkt.

ZYXEL

Brandväggar

60 mån


Zyxel support

08 55 77 60 68 (ÅF)
08 55 77 60 65 (Slutkund)

ZYXEL

Nätverksprodukter

24 mån


Zyxel support

08 55 77 60 68 (ÅF)
08 55 77 60 65 (Slutkund)

ZYXEL

Proffessionella switchar

36 mån


Zyxel support

08 55 77 60 68 (ÅF)
08 55 77 60 65 (Slutkund)